Stockholmsweekend

Varje vår (detta är tredje året) åker några brudar till Stockholm för att umgås. Vi bor spridda lite varstans, Skellefteå, Umeå, Hudiksvall och Oslo och tycker därför att det är smidigt att mötas någonstans "mitt i". Det är väldigt lyxigt att inkvartera sig på hotell med trevliga tjejer och äta frukost i flera timmar.
Resan tillsammans började på Arlanda där flygen från Oslo, Umeå och Skellefteå landade nästan samtidigt och vi gemensamt kunde åka in till storstan. Som ni ser var telefontrafiken tät...





Vi bodde på Hotell Oden på Odenplan och hade denna angenäma utsikten från rumsfönstret


Det är skönt att strosa i gamla stan och njuta av vårsolen och äta lunch i gassande sol på innergård. Vi tog en väldigt trevlig lunch (med efterrätt) på Stockholms stadsmission och var tvungna ta av både jackor och långärmade tröjor.






Vi har också gått på "Ghost walk" och fått ta del av gamla stans historia.
Här är vår berättare framför Stockholms minsta staty.


Det är härligt att äta alldeles för mycket mat och se Sverige nästan ta hem segern i Eurovision song contest.
Här kommer en talande bild INNAN John Blund kommit på besök...



Tyvärr drabbade magåkommor två av tjejerna som skulle ha varit med, men vi hann ändå möta upp en utav dem på centralen och ta en promenad till Panduro...





Jag avslutade min Stockholmshelg ätandes... med mina goda au-pair-vänner. Vi möts ungefär en gång vartannat år men känns ändå sådär härligt nära varann.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0