Personligt rekord

i förra veckan gick Blodomloppet av stapeln. Torsdag 19 maj var det dax. Under dagen passerade ett kraftigt åskoväder Umeå där det både spöregnade och haglade medan åskan mullrade så rutorna skallrade. Jag trodde därför att vädret skulle vara dåligt under själva loppet. Däremot hade jag kollat både smhi:s och Yr:s websidor på morgonen och bägge två lovade fint väder på kvällen och de hade rätt!! Himlen sprack upp på eftermiddagen. Solen började skina från en nästintill molnfri himmel och värmen steg. Vi möttes så efter klockan 18 på området och satte på oss t-shirts och nummerlappar. Sen efter lite uppvärmning bar det av. Vi var 6 stycken från jobbet som kämpade igenom oss 10 km. Efter ett par kilometer lyckades jag ta mig förbi två av dessa löpare, för i starten stack alla ifrån mig ;-) .... när 5 km var avklarade såg jag äntligen ryggtavlan på den killen som jag uttalat skulle "spöa skiten ur". Jag kom upp jämsides med honom och pratade lite, sen sprang jag faktiskt ifrån honom. Han var ganska slut och det kanske inte är så konstigt då hans löpträning begränsar sig till bara 1 gång detta år. Vid 7-8 km var jag en riktigt vissen kisse då jag inte trodde jag skulle orka till mål och varje uppförsbacke kändes som mount everest. Men på nåt vänster lyckades jag kämpa mig vidare med en rock-klassiker-spelandes radio som slog av sig varannan minut. Kom slutligen in i mål. Slut som en gnu. Möter Henke och hans klocka säger att jag klarat loppet på under en timma. Jag har svårt att tro honom, men den officiella tiden på racetimer är 58:30 och jag har därmed slagit ett all time record. Firade därför med skumpa i lördags när det var personalfest med lyx-middag på balder.....

Stockholmsweekend

Varje vår (detta är tredje året) åker några brudar till Stockholm för att umgås. Vi bor spridda lite varstans, Skellefteå, Umeå, Hudiksvall och Oslo och tycker därför att det är smidigt att mötas någonstans "mitt i". Det är väldigt lyxigt att inkvartera sig på hotell med trevliga tjejer och äta frukost i flera timmar.
Resan tillsammans började på Arlanda där flygen från Oslo, Umeå och Skellefteå landade nästan samtidigt och vi gemensamt kunde åka in till storstan. Som ni ser var telefontrafiken tät...

Vi bodde på Hotell Oden på Odenplan och hade denna angenäma utsikten från rumsfönstret

Det är skönt att strosa i gamla stan och njuta av vårsolen och äta lunch i gassande sol på innergård. Vi tog en väldigt trevlig lunch (med efterrätt) på Stockholms stadsmission och var tvungna ta av både jackor och långärmade tröjor.

Vi har också gått på "Ghost walk" och fått ta del av gamla stans historia.
Här är vår berättare framför Stockholms minsta staty.

Det är härligt att äta alldeles för mycket mat och se Sverige nästan ta hem segern i Eurovision song contest.
Här kommer en talande bild INNAN John Blund kommit på besök...

Tyvärr drabbade magåkommor två av tjejerna som skulle ha varit med, men vi hann ändå möta upp en utav dem på centralen och ta en promenad till Panduro...

Jag avslutade min Stockholmshelg ätandes... med mina goda au-pair-vänner. Vi möts ungefär en gång vartannat år men känns ändå sådär härligt nära varann.

Biancha

Låt mig få presentera senaste familjemedlemmen Biancha:
En Bianchi-racer som jag köpt begagnad av en tjej i klubben. Hon är bara en vecka gammal i hushållet. Jag har cyklat 3 gånger på henne och faktiskt fått rejält ont i skuldror och ryggslut. Det är inget ihållande men medan man sitter på cykeln blir man väldigt stel. Igår bytte jag till en kortare styrstam så jag inte behöver sträcka ut rygg och axlar fullt så långt. Rundan då gick väl lite bättre än de föregående trots regn och lite hagel (!). Vi cyklade ut mot Obbola/Holmsund och fick därför njuta av uppehåll och blåst efter vi passerat flygplatsen.
Nu hoppas jag att nyhetens behag håller i sig och att jag fortsätter cykla såhär ofta. Det är fantastiskt vilken skillnad det är mot min gamla Ideal-cykel. Biancha rullar såååå lätt!! =)