Personligt rekord

i förra veckan gick Blodomloppet av stapeln. Torsdag 19 maj var det dax. Under dagen passerade ett kraftigt åskoväder Umeå där det både spöregnade och haglade medan åskan mullrade så rutorna skallrade. Jag trodde därför att vädret skulle vara dåligt under själva loppet. Däremot hade jag kollat både smhi:s och Yr:s websidor på morgonen och bägge två lovade fint väder på kvällen och de hade rätt!! Himlen sprack upp på eftermiddagen. Solen började skina från en nästintill molnfri himmel och värmen steg. Vi möttes så efter klockan 18 på området och satte på oss t-shirts och nummerlappar. Sen efter lite uppvärmning bar det av. Vi var 6 stycken från jobbet som kämpade igenom oss 10 km. Efter ett par kilometer lyckades jag ta mig förbi två av dessa löpare, för i starten stack alla ifrån mig ;-) .... när 5 km var avklarade såg jag äntligen ryggtavlan på den killen som jag uttalat skulle "spöa skiten ur". Jag kom upp jämsides med honom och pratade lite, sen sprang jag faktiskt ifrån honom. Han var ganska slut och det kanske inte är så konstigt då hans löpträning begränsar sig till bara 1 gång detta år. Vid 7-8 km var jag en riktigt vissen kisse då jag inte trodde jag skulle orka till mål och varje uppförsbacke kändes som mount everest. Men på nåt vänster lyckades jag kämpa mig vidare med en rock-klassiker-spelandes radio som slog av sig varannan minut. Kom slutligen in i mål. Slut som en gnu. Möter Henke och hans klocka säger att jag klarat loppet på under en timma. Jag har svårt att tro honom, men den officiella tiden på racetimer är 58:30 och jag har därmed slagit ett all time record. Firade därför med skumpa i lördags när det var personalfest med lyx-middag på balder.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0