kallt

Ja, man kan väl inte annat än att kommentera den senaste veckans kyla. Jag håller med resten av svenska befolkningen för ovanlighetens skull ;-) ... det ÄR kallt.
Ändå har vi bara ca. -20 grader här i Umeå idag. Men det räcker till.
Det som gör det extra jobbigt är att jag cyklat på jobbet idag. Då har jag byltat på mig fleecebyxor, dunjacka och en massa andra kläder. Vad tror ni då händer när jag cyklar omkring på en opumpad cykel med bara en lätt växel att välja på???? Jo... svetten börjar formligen rinna nerför ryggen. Inte särskilt skönt och bekvämt....

När jag väl kommer hem märker jag (som vanligt) att våra element inte alls är nämnvärt varma utan sätter igång ett antal värmeljus istället, lägger mig under fleecefilten och fortsätter på mitt nyårslöfte (sockorna)
sen upptäcker jag att det frusit is på INSIDAN av våra fönster både i vardagsrummet och i köket. Tyder det på dålig isolering???

Nu får det gärna bli -7 grader igen och strålande sol...

på tal om vilket: det har SNÖAT idag!!! Hur är det möjligt?? Det ska väl banne mig inte snöa när det är -20 ????

Imorrn hoppas jag i a f  på en solskenshistoria. Då ska jag nämligen heja fram SAIK till en vinst mot MODO på hemmaplan!! Heja heja heja!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0