18 oktober

och idag fyller en god vän år... gyllene (?) 33 år... GRATTIS! Hon bor dessutom granne med mig så jag kanske kilar över och säger grattis innan eftermiddagen är över.

Som ni märker är klockan 11.30 denna måndag och jag är hemma och bloggar. Detta är ytterligare en av mina lediga veckodagar. Behöver väl inte nämna hur skönt det är. Började med en grym sovmorgon till efter kl.9 nån gång. Sen har jag klivit upp (!), betalat räkningar och satt igång tvätten. Inte särskilt produktiv, men det är ganska skönt det med! I afton är det än en gång dax för att BRIS:a. Denna gång med ett konstruktivt utvecklingssamtal med mitt BRIS-ombud. Det ska bli väldigt intressant. Lärorikt att få lite feedback.

Vi har haft en härlig helg uppe i Skellefteå! Besökte och bodde hos våra vänner i Frostkåge. Upplevde den första snön som kom med mammas bil med sommardäck. Prövade "Body Jam"... dessvärre kanske inte den optimala träningsformen för mig. Men nu har jag i a f gett det en chans. Mycket trevligt sällskap med gamla goda tjejer från högstadietiden! Tack Hanna som om igen styr upp att vi kan träffas!! Vi drog även till Tatung och åt mycket kinamat. Avrundade kvällen på Allstar med snyggaste drinken.. ;-)



Söndagen drog vi vidare upp till Fällis med vinterdäck i vår Primera! Där bjöds det på älgjakt hemma hos pappa o Alice. Strax efter vi anlänt kom jaktlaget hem med en nyfälld liten donna som de flådde på plats hemma på gården. (tyvärr glömmer jag ju alltid att ta kort) Jag är uppvuxen med älgjakt, där året delas in med ... "före älgjakt och efter älgjakt" istället för före eller efter årsskiftet och jag kan än idag känna tjusningen med denna sociala sammankomst där gubbarna får skryta om sina jaktbedrifter!!
Jag pyntade även gården med årets första snögubbe... även om den blev mer trekantig än rund så var den ganska charmig. Glömde även bort att fota denna...


Söndagen avslutades med besök hemma hos min "tjocka kusin" som snart ska ha bebis och sen middag med både mor o bror med familj!!

Nu håller solen på att börja skina och jag ska försöka ge mig ut på en liten löprunda!

Hoppas ni har det bra "out there" ....

Kommentarer
Postat av: Anna

Men nu när du är ledig mitt i veckan kan du väl löpa hit och hälsa på jag och Mika nån dag? :)

2010-10-18 @ 12:32:10
URL: http://cyberkaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0