Påsken är över...

jobbveckan har börjat och med den kom förkylningen. En sån där jobbig förkylning med slemhosta, täppt näsa och lite feber. Jag känner mig som "en riktig man" och det är i nuläget VÄLDIGT synd om mig....

men PÅSKEN däremot blev väldigt lyckad

började torsdagkvällen (som gick i det rosa tecknet !? SKÄRtorsdag hahaha) med att hälsa på min långväga vän som för tillfället befanns sig i närheten. Några timmars skönt snack i en härlig hörnsoffa vid en öppen brasa.

Sen inleddes långfredagen med en lååång bilfärd. Först till OKQ8 där jag trodde jag förstört däckventilen som bara pös ut luft, när jag för ovanlighetens skull skulle vara duktig och få ett bra tryck på alla 4 däcken. Henke lyckades värja denna katastrof genom att sprätta tillbaka sprinten ... svårare än så var det tydligen inte *puh*

Sen rullade vår fina Primera hela vägen upp till Storuman där vi åt på "Bylla". Mätta och nöjda avverkade vi de sista milen, även de på bar väg (!) upp till Klippen och Sånninggården
Hela vistelsen på Sånninggården blev sannerligen en upplevelse. Vi hade bokat in oss på en gourmetweekend, all inclusive. Dock fick vi även komma i kontakt med serveringspersonal som knappt kunde svenska, ett helt hus där man vägrat slå på värmen samt lite övrig förvirring. Första middagen t.ex. bjöd på kall (!) smördegsinbakad röding som vi fick lov att skicka tillbaka...
Det rekommenderade vinet till middag nr.2 fanns över huvud taget inte...
Annars var maten utsökt. Vi hann avverka 2 rejäla 2-rättersmiddagar samt en 4-rätters påskmiddag. Frukosten var väl medioker, men helt ok. Vi packade med oss lunchmatsäck 2 dagar och åt lunchbuffé sista dagen som också var ok.

På lördagen drog vi ut på expidition. Bergsklättring extreme (hihihi) En massa höjdmeter med skidor i händerna och svetten droppandes. Kom tillslut upp på fjälllet där det blåste skönt svalkande. Lyckades att på skidor ta oss hela vägen till Viterskalsstugan. Bara några få incidenter med vurpor och svordomar. Väl inne i stugan intog vi vatten, varm O´boy o medhavda mackor samt uppvärmda våfflor a´45 kronor....

Väl tillbaka nere på Sånninggården i trygghet så hann vi basta och göra oss lite vackra innan middagen. Efter middagen somnade vi bägge som klubbade sälar redan vid 21.30 tror jag...

Söndagen bjöd på lite kallare morgonväder med frost på bilrutorna och strålande sol. Vi åkte ner till Tärnaby där Henke fick svischa lite i slalombacken medan jag njöt av solen värmen och boken "Vita tänder".

Detta är utsikten jag hade, över vad jag antar är Tärnasjön!!




Sen susade vi vidare till Joeström där vi hyrde skooooter! Wow! Det var inte igår man körde skoter kan jag lungt säga. Och vilken skoter sen... en riktig bruksare.
En 2005 års Viking!!

Den tog oss till Viterskalstugan igen, men denna gången fick vi fogligt sätta oss utanför, då stugan stängt redan kl.15. Våran bruksskoter tog oss tryggt tillbaka till startpunkten innan kl.18 då vår tid var ute.

Måndagen blev en blixtvisit inne i Tärna igen, där vi kollade lite på friluftkläder och satte oss i backen en stund för att lapa sol innan lunchen på Sånninggården.

Sen en lång färd hem igen, hostandes... Allt som allt, en mycket lyckad påsk! Fick även det godaste ägget!! Lindt Lindor 60%, kan verkligen rekommenderas!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nej,Pernilla: Tärnasjön ligger uppe bland fjällen där ingen skidbacke med lift eller bilväg finns. Däremot går Kungsleden förbi Tärnasjön. Är MKT avundsjuk på er! Nästa år åker vi tillsammans igen...och där med basta! Många kramar!!!

2010-04-08 @ 22:13:24
Postat av: Johanna

Ja, just ja! Man ska skriva vem som gjort inlägget också! Det var jag!

2010-04-08 @ 22:15:32
Postat av: Yamahajossan

Men vad gäller??? Värsta romantiken!!!! Å nåt sånt skulle jag å mr T också behöva! Hm.. funderar på att dra ut honom på bio i helgen. Bara en sån liten sak kräver sin planering numera...puss på er!

2010-04-09 @ 16:14:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0