Söndag

picture this:

Solen strålar in genom sovrumsfönstret, som för övrigt står öppet för att få luften att cirkulera i rummet
Radion spelar Mix Megapol, "Higher"
Henke pysslar och donar
Trassel går emellan oss och ser allmänt nöjd ut
Perculatorn "puttrar"
och ute i tvättstugan snurrar två maskiner

Visst är väl denna söndag himla skön....
Det kan inte nämnas för många gånger hur skönt det faktiskt är med helg
I fredags kom mamma o Erik hit och lämnade vilde Trassel. Det är så skoj att få vara hundvakt ett tag. Han är ett charmtroll!! Vi hann se "Så ska det låta" och skråla som två Carolor (jag o mor)

Igår var det ett strålande väder så vi bestämde oss för att dra ut på sjön och äta lite lunch. Johanna gjorde oss sällskap. Dessvärre fick vi inte upp eld. Henke höll på i säkert över en timma, men när veden är ordentligt sur finns där inget som hjälper. Nåväl, det kom några typer som hade med sig torr ved, som tog "vår" grillring med premissen att vi skulle få grilla våra burgare över samma eld som de hade gjort. Sagt och gjort. Sen är det väl som reklamen säger: Grillat ÄR godast. Uteburgare är grymt!!
Döm om min förvåning när det bland dessa typer med elden dyker upp ett väldigt bekant ansikte. Det var ingen mindre än Nadja. Helt sjukt! Vad gör hon i mitt Ume, vid min sjö vid min grillplats!? Ibland är världen så sjukt liten. Hon verkade i alla fall må väldigt bra, trots att hennes högklackade svarta stövlar inte riktigt gjorde sig som friluftsskor =)
Den andra stora förvåningen är när Fällforsbo nr.2 hör av sig: Jossan!!! Det var så länge sen jag hörde av mig till henne att jag inte ens kände igen hennes röst! Mycket pinsamt! Hur som haver, väldigt kúl att höra av henne. Jag tror i alla fall att vi näst intill bestämde att vi skulle ses i maj då jag lix ska upp mot norr!

Lördagskvällen innehöll väldigt god taco-middag, en del hundträning samt trevligt sällskap hos Anna & Johan. Vi försökte se lite av det första avsnittet av Robinson... men jag surrade lite väl mycket efter ett par glas vin ;-)


Idag är det söndag och vilodag! Jag är trött idag! Vet inte varför. Ska mjukstarta med att läsa lite innan vi vid 13-tiden drar ut till Kattis för att grilla i solskenet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0