Riktigt god vän

man ska aldrig underskatta goda vänner.

I helgen har jag haft besök av en sån. Johanna korsade min väg redan under första året på gymnasiet. Vi läste natur tillsammans och blev tillsammans med 5 andra personer ett gäng som höll ihop mest i vått och torrt. Johanna är (tyvärr) den ende av dessa som jag än idag har nära kontakt med. Vi var då ett gäng som ofta umgicks och hittade på roliga saker tillsammans.

Sen skildes våra vägar, mina och Johannas alltså. Vi började nya klasser under tvåan och det medförde nya vänner och så. Sen flyttade hon till Umeå medan jag blev kvar i Fällfors / åkte till London.

När sen jag kom ner till Umeå 2000 så var inte Johanna någon som jag umgicks med alls. Vi hade haft allt för lite kontakt under de år som gott. MEN så vände det! Jag kan idag inte påminna mig om vad som gjorde att vi fann varann igen, men det gjorde vi. Och hon blev än en gång en sån vän som man kan dela allt med. Vi genomförde tjejklassikern tillsammans med våra respektive och reste runt hela Sverige. Detta om något svetsade oss samman. Så småningom blev hon även gravid och jag fick vara med under graviditeten och jobbade under den perioden så att jag även kunde umgås lediga dagar med Johanna o hennes lilla tös när hon slutligen kom till världen.

Slutligen leddes Johannas och hennes familjs vägar upp mot Skellefteå igen. Så nu umgås vi mer sällan än vi båda önskar. Men hon är dock en sån sann vän som jag verkligen kan prata med om allt. Sen fi redags har jag fått rå om henne (utan familj) och stött och blött alla tankar och funderingar man har. Det är skönt och riktigt nyttigt.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Kram på dig! Å tack för en supertrevlig, "behövelig" och djup helg! Hoppas vi snart kan göra om det.

2008-11-23 @ 20:33:36
Postat av: Sandran

VIsst är jag snäll som lånar ut henne aldeles gratis ! ;) Stor kram/ er magsjuka kompis Sandra

2008-11-26 @ 21:45:47
URL: http://sambra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0