"Dale vs. Väst"

eller rättare sagt IBK Dalen vs. Västerås IBF

Idag har jag för första gången i mitt liv sett Dalen lajv. Måste säga att det var riktigt roligt. Skönt söndagsnöje. Tack vare vår "innebandy-Marcus" lyckades vi dessutom gå in för halva priset då han var så snäll att han lånade ut sin säsongsbiljett (TACK!!)

Första perioden var riktigt  vacker. Hemmalaget ägde bollen mest hela tiden. Snygga dribblingar (kanske nåt att ta med på onsdagsträningen) och stort självförtroende. Tyvärr inte lika många mål....

Andra perioden blev på något sätt mer jämn och mot slutet av matchen tände Västerås till och blev aggresiva och spelade ganska fult. Ett, eller blev det två, mål blev bortdömda för Dalen. Helt acceptabelt då målsituationerna var väldigt tveksamma.

MEN Dalen vann!!! Jippi!!! Å gott fika fanns det på Gammlia (faktiskt lika bra som på Iksu, dvs. hembakt!!)
Å nu har jag fått se några av legendarerna: Bodén, Westling, Hofbauer.... Imponerande hur tyst de kan spela och vilken bollkontroll de har. När vi har innebandyträningar så är vi mer högljudda, tyvärr ofta slag på klubbor etc. Men så går det väl när man inte riktigt är talangfull....

Nåväl, slutsatsen får bli att jag gillar BÅDE dam- OCH herrinnebandy! Det kanske blir att gå o se fler matcher i framtiden!!

Kommentarer
Postat av: Anna

Skönt att du är tillbaka i bloggandet efter din eländiga sjukdom! Hoppas du inte blev tvungen att jobba hela helgen! Själv är jag i Skeå denna vecka så ej tillgänglig för jobb..har annat jobb för mig..examensarbete kallas det! GAAAH

2008-11-09 @ 22:49:08
URL: http://cyberkaka.blogg.se/
Postat av: Carola L

Oj, nu kommer det ju flera uppdateringar s



Hoppas att ni får en trevlig vecka

2008-11-10 @ 09:38:36
URL: http://mammamuh.blogg.se/
Postat av: Anna igen

Haha kallar du mig duktig? :) Nja jag har ju inte gjort något för att hålla mig igång tills nu då kläderna börjar bli för små.. lite tragiskt att man ska inse saker och ting för sent!



För en aktiv människa som du så förstår jag att ett 3v träningsuppehåll är hemskt. Men samtidigt måste ju kroppen få bli frisk innan man kör igång igen sakta men säkert!

2008-11-10 @ 18:15:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0