Fortsatt lycklig

Heja alla sjuksyrror!
Gillar strejken

Idag har jag fått svart på vitt vad årets lönerevision givit mig i löneök!
Jag är MYCKET nöjd.

Visst är lönen viktig.

Men nu på "Debatt" pratar de om löner på flera miljoner i månaden, det tycker jag däremot är bisarrt!

Så viktig kan man inte vara....
men än en gång; lön är viktigt.
Med den löneökning jag uppenbarligen fått nu så känner jag att min chef uppskattar mitt arbete.
Med den nya lönen så kan jag unna mig fler saker.

Jag vill även att syrrorna får upp sina löner.
Får sjuksköterskorna upp sina löner så kan det bli en såkallad "spin-off"-effekt som även gör andra kvinnodominerade yrken mer ekonomiskt uppskattade!
Jag är part i målet, jag är både kvinna och arbetar inom ett av de mest kvinnodominanta sfärer, nämligen äldreomsorgen!
Kanske är det just därför jag tycker strejken är befogad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0