Lycksele

Vill du ha riktig vinter bör du åka till Lycksele.
Där hänger granarna snötyngda. Nere vid älven kryper temperaturen ner mot -10. Solen gnistrar i snön. I Lycksele finns även tomten. Tomten tog emot barnens önskningar i en stuga vid Gammplatsen under julmarknaden.
Jag åkte till Lycksele. Våra vänners lilla Julia skulle döpas och vi fick äran att närvara vid dopet i Lycksele kyrka. Ceremonin var väldigt fin med en riktigt duktig sångerska och mamma Annas fina dikt fick det nästan att tåras i ögonen.Efteråt gick vi till församlingshemmet o umgicks med vänner och familj. Jag o Henke passade även på att stanna kvar o sova över en natt hos våra f.d. grannar i deras 2(!) våningars-lägenhet. Så nu har jag snusat bebis hela helgen och känner mig glad ända in i själen!

Nu är jag tillbaka i Umeå. Tur att resan i helgen gjorde själagott, för nu är jag arg igen. Här regnar det. Det sandas inte. Det är halkigt! Usch o fy!

Lite avis är jag också på Johanna o Linda som drar mot sydligare breddgrader imorrn. Thailand. För oss dröjer det ytterligare typ 25 dagar och en hepatitspruta innan det bär av... =)
Hoppas ni får en toppenresa tjejer! Vi ses år 2009 !

Kommentarer
Postat av: Tina

Hej, du har fått en utmärkelse, kolla min blogg.

2008-12-09 @ 14:58:55
URL: http://mamalicious83.blogspot.com
Postat av: Johan Jonsson

men duu, de där thailandbiljetterna.. Jag vet en alldeles ypperlig juleklapp till mig !!

2008-12-13 @ 19:19:20
URL: http://jonsch.mine.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0