Gott slut.... allt gott

 slutet gott?

Nja, det kan väl ifrågasättas.

Låt mig förklara!

Vår jul startade den 23 december då vi efter arbetet styrde kosan upp mot Fällfors. Där hade vi en lugn uppesittarkväll hemma med mor o Erik. Den ganska nya traditionen (som infördes förra året) att se "Bad Santa" på uppesittarkvällen lyckades vi med tack vare att cdon var så himla snabba på att skicka ut filmen. Den beställdes på lördagen o nådde vårt hem på måndagen.

Julaftonsmorgonen var också helt normal. Vi steg up och gjorde oss klara. Åkte sen ned till Byske där vi först hann med ett besök hemma hos Eriks dotter Marie! Himla trevligt, särskilt då jag aldrig tidigare besökt dem. Sen självaste julaftonsfirande hemma hos morbror Ture med "gamm-folket". Hur trevligt som helst. Åt Solveigs helt suveräna mat. Slappade i fåtöljen till Kalle Anka. Alldeles lagom. Sen kom de övriga ungdomarna, mina kära kusiner å balansen var återigen återställd. Då lyckades vi genomföra en halvdan julklappsutdelning (halvdan eftersom de klappar jag hade med åt Henke å morsan blev kvarglömda i Fällis), men hur som helst fick ju j a g en massa fina härliga klappar o gladde mig storligen. Sen en massa fika. Räknade inte ens hur många olika sorter hon dukat upp, men ett gott tecken är att jag i n t e orkade smaka av alla....  Sen en liten spelstund inne i Tures gitarr / spelhörna. Lill-Tim var alldeles överförtjust i guran.



Sovmorgon på juldagen (som sig bör) Missade än en gång julottan... ojojoj Men vi lyckades fira än en "julafton". Johans kom nämligen till oss med allt vad det innebär, gröt, klappar å lek. 



Efter allt detta åkte jag o Henke upp till far för att umgås med dem endel. 

Lite bastu, lite god mat, massor av trevligt surr! Sov över och hade en lugn och skön morgon tillsammans med pappa o Alice i ett underbart vinterväder innan det var dax att dra ner till staaaan....



Erik hade nämligen gett oss hockeybiljetter i julklapp o det blev till att se Skellefte bli förnedrade av Timrå. Inte så anjenämt men hallen var fin o Timråklacken höll verkligen igång. Kom sen hem, var helt utsvulten och svullade en massa innan jag somnade framför tv:n. Gick o la mig....

å vaknade ca. 3.30 av att jag mådde lite tjyvens. Var lite orolig då Johan varit magsjuk över självaste julafton. En timma senare ca. 4.30 kom så hela härligheten upp. Jag "tillbad porslinsguden", "körde den vita lastbilen", eller kalla det vad ni vill. Jag mådde skiiiit! Spydde kanske inte så många gånger men det höll i sig så att sista tömningen kom ungefär 17 på aftonen. Då var jag tärd. Så hela söndagen blev en slags rekreationsdag innan vi skulle återvända till Ume å arbetet.

Därav min rubrik "slutet gott ?" Min julhelg hade gärna fått sluta på ett annat sätt.


Imorgon är det nyårsafton o vi har inga riktiga planer. Egentligen känns det inte så viktigt för nu är det bara....

5 dagar kvar innan det bär av!!! Oj vad jag längtar!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag gillar ditt sätt att skriva. Och tack för en innehållsrik Julhelg, som jag fick tack vare dig o Henke.

2008-12-30 @ 20:34:42
URL: http://lihedman.blogg.se/
Postat av: Anna

Du är så snabb när du avslutar ett "samtal" på msn så jag hinner aldrig svara tillbaka förrän du loggar ut :) Ville bara önska dig/er ett Gott Nytt År!



Förresten.. himla fränt att ha en mamma som bloggar :P

2008-12-30 @ 20:57:24
URL: http://cyberkaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0