Acryl

idag har jag bestämt mig

Jag ska försöka mig på att måla en tavla.
Fick inspiration först av Clara som jag besökte igår. Hon läser till bildlärare
och idag av Ewelina som sa att de hade saker till överkomligt pris på Clas Ohlson

Så jag gjorde slag i saken i solskenet idag och köpte mig duk, penslar och färg.
Nu återstår frågan: Hur gör man?

Har du några bra tips och idéer??


(och som svar på ditt inlägg Johanna; Jag visste inte att BMA:arna hade gått ut i strejk. Trodde att alla eventuella arbetsresor i det fallet skulle bli inställda ;-)  )

Kommentarer
Postat av: Hobbe

VA kul! Jag kan säga vad som är svårast.... det är att fastna i tankar om hur en tavla BORDE se ut istället för att måla som man känner för... att leka med färger och former och bara komma loss är roligast! Håller med om att classe har billiga tavlor, köpte du den tjocka? Dom är så grymt snygga tyck ja! ;-)

2008-04-24 @ 08:20:10
URL: http://www.hundblogg.blogg.se
Postat av: Carola L

Som Hanna skrev så är det bäst att inte tänka för mycket- bara kladda på liksom.
Är det olja eller acryl? Spännande i vilket fall tycker jag.

2008-04-24 @ 08:59:22
URL: http://mammamuh.blogg.se/tavla

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0