Typiskt!!

Nu är det år sedan jag uppdaterade sist! Men nu verkar jag få en hel del tid till skrivande här framöver. Jag är nämligen sjukskriven, på riktigt! Har till och med papper från läkaren...

Historien börjar med att vi skulle upp till Staaan under helgen för att fira allas våran Jocke i efterskott. Körde upp på fredagaftonen till S:a Hedensbyn där vi festade och hade det glatt. Gick ut på Club 27 och röjde hela natten lång! Massor skoj med ett kul gäng och bra musik!!

På lördagen steg vi upp halv 9, alldeles för tidigt och alldeles för bakis... Åt frukost och hoppade in i bilarna för att åka till Äventyrshuset (f.d. Boda Borg). Väl framme betalade vi in oss och började jakten på stämplar. Måste tyvärr erkänna att det inte alls gick så bra för mitt lag. Men vem kan vara på dåligt humör när man har en liten sötnos som VIggo med?

Så inne i klätterrummet kände jag, Jocke o Micke B att vi började ha lite flyt. Som sista person började jag svinga mig på "klätterpluttarna" och det gick hyfsat.... MEN det skulle jag aldrig ha tänkt... för då hoppade min högeraxel ur led (IGEN!) Det var så många år sen nu att jag aldrig trodde att det skulle hända igen. Vis av gamla misstag tvingade jag Micke ner att larma ambulansen. "Bara jag får lite lustgas så blir allt bra". Ambulansmännen kommer, ger mig INTE någon lustgas och meddelar att jag måste in på sjukhuset innan de kan dra axeln i position! Gissa om jag blev arg. De lyckades i alla fall pumpa i mig en hel del droger så jag hasandes lyckades ta mig nerför trappen till undervåningen där båren stod och väntade. In i ambulansen, lite lustgas, in på lassa, mer droger, röntgen, drog axeln I LED!!! hur skönt som helst och vid det laget var jag så hög och slutkörd att jag slocknade på båren.

Resten av lördagen tillbringade jag i P-G:s säng mer drogad än närvarande!!!

Här kommer så lite bildbevis från röntgen.... =) När fortfarande axelkulan INTE låg där den skulle!!

image40

Kommentarer
Postat av: jessica

Men kära hjärtat mitt!!!!!
Stackars dig, men tummen upp för alla droger som sjukvården har att tillgå.
Hur länge blir du sjukskriven?

2007-11-12 @ 10:41:18
Postat av: hobbe :-)

aj då peppe, men som sagt då ha du ju tid till uppdateringar på bloggen ;-)

2007-11-12 @ 19:12:51
Postat av: Storebror

Ha ha! Inte axeln alltså, verkar int särskilt skönt. Men skriv lite om när du inte är sjukskriven på riktigt. Sitter och undrar om det är som när jag har semester på låtsas eller som när jag tror jag inte är på jobbet på riktigt. /F

2007-11-12 @ 23:12:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0