Sjukskriven

ja, jag är ju lite dålig på att vara sjukskriven på riktigt. Så jag gick helt enkelt in på jobbet igår och bestämde att jag skulle jobba 50 procent i två veckor. Så numera jobbar jag 3 timmar om dagen med diverse datajobb, vilket går alldeles utmärkt med bara en och en halv arm.

Det går förvånandsvärt snabbt att lära sig använda vänster arm när man till exempel går på toaletten, knäpper byxor och äter.

De svåraste sakerna i nuläget är att knyta skor, knäppa bh:n, diska.... (men allt detta sköter Henke med bravur ;-)  )

En av de tuffaste grejerna igår var varken att handla, prata i telefon eller packa varor på Ica utan att dela på en bananklase med bara en hand (testa det du!!)

Som ni märker så har jag det alldeles för bra! Det enda jag riktigt lider utav är att det inte går träna, så jag försöker istället promenera så mycket som möjligt!

Ute faller det lite snö och jag börjar så smått längta till julen!!!

=)

Kommentarer
Postat av: Mamma

Jo men, är det inte typiskt dig att inte tro dig om att vara hemma på heltid fast det kanske skulle vara bra för din axelled. Men jag gillar din attityd.Kram

2007-11-14 @ 22:17:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0