Kont och Schmäck

Jag har haft en ganska trevlig vecka även EFTER ESC! I söndags gjorde vi en riktig söndagsutflykt i vår nya bil. Vi åkte till Kont. Trots att det blåste avsevärt här uppe på 7e våningen så var det nästan vindstilla ute vid havet. Vi hann få en superfin grillplats där vi gjorde upp eld, grillade burgare och njöt av värmen och måsarna! Att det kan vara så skönt att bara sitta ute, peta lite i elden och lyssna på vågor som rullar in.

I måndags hade vi en tjejkväll igen. Vi börjar bli ganska duktiga på att träffas. Numera är det i princip en gång i veckan. Den här dagen hade vi tänkt vara hurtiga och börja kvällen med en promenad innan det ständigt återkommande kaffedrickandet skulle ta vid. Tyvärr var inte vädergudarna på vår sida, regnet öste ner och vi bestämde oss för att bara fika istället. Vi möttes på Schmäck där vi drack prisvärt kaffe och jag åt en alldeles gudomlig Schmäckboll. Schmäckbollen kan väl liknas vid chokladbollarnas Rolls Royce. Min rekommendation är att dela denna delikatess på två personer! Mina brudar var lika trevliga som alltid och jag njuter verkligen i deras sällskap!


Ett litet ps till de som tycker att en TIK-dekal borde pryda vår bil: Såg ni inte Medelpadklistermärket ????Jag tycker gott att det räcker!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Om dekaler. Man ska inte överdriva, så sant som du skrev.

2007-05-16 @ 19:34:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0