Sportlov

för de flesta, men inte för en vanlig knegare som jag...
Men jag har passat på att njuta av vintern ändå. Jag tillbringade nämligen helgen uppe i Lycksele. Hann gå lite på marknaden, åt en suverän souvas som uppladdning inför skotersafarin... och vilken skotersafari! Vi åkte ca. 5 mil, strålande solsken och vackra vyer. Som jag har saknat att köra skoter. Det var ca.7 år sen sist som jag körde. Som de flesta vet så var det då jag brakade rakt in i ett träd ett fåtal meter ifrån Lövgrens hus. Som pricken över i så satt Verena och Gerhard i pulka bakpå (som gjorde att smällen in i trädet blev betydligt större) ERIKS (!) skoter. Hur denna man någonsin mer vågar låna ut nåt till mig är ett mysterium. Hur som haver, mitt "återtåg" på skotern blev enligt mig själv en succé!
Här på bilden ser ni alla glada innebandyspelande, skoterförare som firade Marcus 30-årsdag!
image20


Vi hann sen på kvällen avnjuta Lyckseles blomstrande uteliv efter en lång bastuomgång. Det blomstrande utelivet bestod av en ensam trubadur som brände av klassiker som "Rolling" spelandes gura och trummor samtidigt som han sjöng (vilken karl!!)


Nu över till betydligt sorgsnare ämnen som måste omnämnas!! Skellefte har  åkt ner i kvalserien. Den enda fördelen med detta är att jag vann 10 spänn i vadslagning med en av mina gamlingar! Till råga på allt så gick Löven upp i samma fördömda kvalserie. Detta innebär att Skelleftes chanser att åter komma in i ishockeyns "finrum" ungefär är en på miljonen! Usch och fy!!!


Det var allt för den här gången vänner! Håll nu tummarna för mitt gulsvarta kämpande AIK!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0