Sommaren

är allt underbar! Började dagen med frukost ute på vår skuggiga balkong. Det var trots allt ca. 20 plusgrader ute. Satt ute, drack mitt te och käkade mackor, läste tidningen och försökte lösa Melodikrysset. Vilken skön start på dagen. Jag njuter så på min balkong nu då det blommar för fullt ...image28


och jordgubbarna snart är mogna...
image29

Efter denna sköna start så cyklade jag en sväng på stan. Köpte på mig lite vin inför kvällen samt ytterligare en blomma att pryda utemöblerna med. Mötte sen upp Johanna ute på Maxi där vi handlade inför middagen med Sara som äntligen kom på besök! Vi fick en mycket skön kväll med massor av god mat. Grillat (en "fet gris"), hemlagad potatissallad, tzatsiki, sallad och vitlöksbröd. Mmmmmmmm... Dessutom hade vi sällskap av en av de sötaste ungar jag träffat. Jo´s systerson. Vi fick heta "Jaja", "Nilla" och Sara hela kvällen. Kändes helt ok!

Overall, en mkt lyckad dag. Har nu tänt lite ljus i vardagsrummet, TV:n står på och jag avnjuter dagens sista kopp kaffe!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Det låter alldeles underbart!!
Men det var intee heller helt fel att köra 9 mil med EU-moppen. Kram Mamma

2007-06-10 @ 11:10:17
Postat av: Carola

Mulet idag här i Öjebyn, men vi har hunnit på en cykeltur (Johans första för säsongen) och innan det spelade Fia och han fotboll :-)

2007-06-10 @ 12:43:34
URL: http://mammamuh.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0