Önskasjön

har vi varit vid i helgen. Vi har faktiskt campat på riktigt. Tält, sovsäck o hela "kit:et". Där fanns ingen el, vi hämtade vatten ur en kallkälla och uträttade våra behov i ett utedass. Fantastiskt. Kan börja med att skriva om det negativa under helgen. Natten mellan fredagen o lördagen var kall, enligt mitt tycke: mycket kall. Jag frös så jag trodde jag skulle omkomma. Trots pyjamasbyxor, långärmad, tjocksockar och mössa (!) så frös jag så jag skakade i min haglöfssovsäck. Detta åtgärdades till lördagnatten då jag hade bättre kroppstemperatur redan då jag kröp ner i tältet och tack vare sköna filtar så behöll jag värmen natten igenom... SÅ, det var allt det negativa om resan.

Fredagskvällen var lugn. Vi grillade, åt en del, drack kaffe och fick avsmaka Johannas gudomliga jordgubbsmuffins. På lördagsmorgonen steg vi upp och dukade upp frukost utomhus, utanför Lindas mamma o pappas husvagn. Vi var 11 personer så det krävdes långbord och ett antal yoghurtpackar o kalkonpastej för att mätta alla dessa munnar. Framåt förmiddagen drog vi iväg till Gäddträsk (!?) där det för dagen var fiskepremiär. Glada i hågen började vi kasta, Oskar killen på 5 år var den enda som hade napp. Vi fiskade, fiskade, fikade, fiskade, åt, solade, fiskade och först vid 17-tiden fick Henke upp den första fula fisken. En lite lätt missformad regnbåge. Bara en liten stund efter detta fick Linda upp en liknande fisk. Nu var middagen räddad! Johanna drog sitt strå till stacken tack vare de 3 fiskarna hon fick av sin mor. Fiskarna fylldes med blåbärsris, grillades och avnjöts med potatis och sås! Mmmmmmm....

Söndagen blev mer av en slappardag. Den var betydligt varmare o soligare än lördagen och många av oss vågade bada (utan våtdräkt), mig exkluderad. Vi låg mest på bryggan, lapade sol, åkte en sväng med båten och grillade lite innan det var dags att återvända till verkligheten och arbetet! 

Kommentarer
Postat av: Jo

Hmm...hela kitet... vet inte om jag tycker att det räknas att campa på riktigt när man har LUFTMADRASS, som dessutom inte blåses eller pumpas upp för hand!!
Men annars - annars var det riktigt riktigt härligt camparliv!
Tack för en trevlig helg!!

2007-07-23 @ 20:39:45
Postat av: Lia

Ja, det var en härlig helg. Mor och Far tyckte det var SÅÅ trevligt att träffa alla. Och om nån skulle ha vägarna förbi (för man är ju ofta där i närheten av ingenmansland :S) så är det bara att titta förbi...

2007-07-26 @ 20:59:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0