Holmön del 2

woops, jag hade tydligen inte skrivit färdigt min reseskildrning när jag råkade publicera den så jag får väl fortsätta nu:

Då vi återvänt mot "centrala" Holmön igen så stötte vi på en f.d. vårdtagare till mig som öppenhjärtligt bjöd in oss till hennes sommarhus där densammes dotter var på besök. Vi fick komma in på kaffe/te och "sötebullar" (tror jag de hette) ett jättegott vitt sirapsbröd!! Tydligen en inhemsk delikatess. Det blev en mycket trevlig pratstund där vi diskuterade viktiga saker som Landstingets betydelse eller icke betydelse i samhället.

Efter avskedet så rullade vi ner till fyren. Mycket vacker faktiskt!! Det blåste ganska friskt därute och inte kunde vi finna någon grillplats så vi var tvungna att dra vidare. Hamnade i mörkaste barrskogen där vi (utan att fråga om lov) tände en eld (Henrik har ju för övrigt jobbat som brandman =) ) och kokade upp burken med Bullens! Jammi!

Sen lagom till hemfärden så sprack himlen upp och vi kunde sitta och mysa på färjan hem efter en mycket lyckad men utmattande dag på den vackra Holmön!!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Det där med "sötebröd" lät ju intressant. Du får göra ett nytt besök och avkräva henne receptet.

2007-07-18 @ 23:17:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0