Det är bara att acceptera...

att jag är bäst på att skriva i min blogg när livet är lite extra ljust.
Och i helgen leker livet. Det är ljust både bildligt och bokstavligt talat.

Fredagen var helt underbar. Det hände en massa roliga saker på jobbet som föranledde att jag vid ett antal tillfällen var tvungen att dansa min "glädjedans". Först fick jag reda på att den distriktsköterska som jag har absolut svårast för INTE kommer att göra utetjänst. Detta innebär att hon bara kommer att arbeta inne på vårdcentralen och inte beblandar sig med våra underbara söta vårdtagare! Glädjeämne nr. 2 var när jag fick veta att jag inte behövde gå ut och arbeta extra på lördagkvällen. Agneta offrade sig och tog på sig den här vakanta turen och jag kunde istället avnjuta ett underbart fika och melodifestivalen hos Johanna.
Hann även med en lunchdejt med min Jessica.Vi åt kyckling, surrade en hel del och jag drack den godaste koppen kaffe i hela mitt liv efter en veckas uppehåll (med alldeles för mycket huvudvärk). Tyvärr inser jag hur mycket jag saknar att ha Jessica i stan, men alltid lika kul att träffas.
Jag har även gjort min debut på Blocket. Sålde min mycket gamla säng. La in annonsen på torsdagsnatten och redan kl.9 på fredag morgon så hade jag sålt den. Köparen hämtade sen sängen just innan Anja tog VM-guld på fredagsaftonen. Då blev jag av med dammsamlaren och samtidigt 200 kronor rikare.
Vi lyckades äntligen ta oss ner på Rex med jobbet och äta vår MYCKET försenade julmiddag. Det var riktigt kul att äta lite lyxmat då man i vanliga fall bara unnar sig ett skrovmål på Max. Jag åt en 2-rätters middag med lamm till varmrätt och en suverän chokladefterrätt. Middan kostade ca. 325 kr exklusive dricka. Vilken lyx! (särskilt trevligt då middagen är betald av Attendo Care)

Det enda jag ångrar med fredagen är att jag inte köpte en lott. Jag hade sån himla tur hela dagen så om jag köpt en lott hade jag varit mycket rikare vid det här laget!

Lördagen var också toppen. Jag och Henke åkte ner på stan och "tokshoppade" efter att jag fått telefonsamtal från Australien då Damien berättade att han och hans mamma förmodligen kommer till Sverige nån gång under 2007!  Tillbaka till shoppingen. Henke köpte två par märkesbyxor och sparade 1800 kr på rean medan jag köpte en kavaj och sparade 1000 kr. Nu är enda bekymret att jag inte vet när jag ska använda min nya snygga gråa kavaj.  Tips emottages tacksamt.

På kvällen var vi som sagt och födelsedagsfikade hos Jo. Hon sa att det var julfikat vi fick men jag är misstänkt att hon bakat under gårdagen. Vi såg även melodifestivalen. Schlageregot i Pernilla jublade och som kronan på verket vann The Ark tillsammans med debutanten Marie. Mycket bra låtar.

Vet inte vad denna dag har att ge ännu, men solen skiner och jag börjar inte jobba förrän kl.16! Verkar lovande...

Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag blev ännu gladare när jag läste detta inlägg, vilket vill säga mycket, för jag är verkligen glad av att vara här på Solvik. Lunch just nu. Kramar

2007-02-13 @ 11:49:15
Postat av: axel

Dagens tips: Ha din nya snygga gråa kavaj på lördag hos Tomas.

2007-02-13 @ 15:31:43
Postat av: Mamma

Men nu blev jag nyfiken!! Wåsch skaa du at löördaan??

2007-02-13 @ 19:45:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0