Balsam för själen

Jag har haft en toppenhelg som faktiskt började redan i torsdag. Blev då bjuden på middag nere hos grannen Anna. Det blev en superb 2-rätters middag med GI-mat. Fantastiskt gott och mättande. Anna har såna talanger i köket: Tack tack! Inte nog med att maten var god, det bjöds på trevligt sällskap också, en riktig tjejmiddag.

Fredagkvällen var väl inte riktigt lika spännande då jag jobbade... Men jag kom hem, blev trött och la mig och sov och sov och sov... Vaknade ovanligt sent på lördagsförmiddagen, ungefär kl.10, och åt en skön lördagsfrukost med min Henke. Vi försökte sen vara lite kultiverade och gick på västerbottensmuséet där vi faktiskt köpte en julklapp till oss själva (boken Västerbotten i bilder, eller vad den nu heter). Kassörskan fick till och med slå in denna exklusiva julklapp. Efter lite kaffe nere hos Anna och Niclas och en lättare middag så gick vi, alla 4, ner på stan och såg bio: Babel. En film jag ännu inte riktigt kunnat smälta. Den var lite deprimerande, men samtidigt väldigt bra. Dessutom är det ju alltid en fröjd för ögat att titta på Brad Pitt. Jag uppmanar er ändå att se detta mästerverk, för det liknar ingen annan film ni sett....
Efter filmen gick vi på Pipes of Scotland, drack lite alkoholhaltiga drycker (Niclas fick sig en fantastiskt ful Guinnes-halloween-hatt) och snackade "skit" i ett par timmar.

Under lördagkvällen och natten till idag så har snön i det närmsta vräkt ner. Vi har fått ungefär en decimeter nysnö i Umeå! ÄNTLIGEN!!! Så nu är det sådär underbart vackert ute. Vitt så långt ögat kan nå.

Idag har jag hunnit med att förbereda Naan-deg som ska bakas till middagen ikväll och fikat på skogis.

Nyss ringde det från jobbet och jag lovade att ställa upp och arbeta ikväll. Lite extra pengar är ju aldrig fel såhär i julklappsköpartider.

För en gångs skull känner jag att jag fått ut något av min lediga helg och jag mår väldigt bra!!!

Har även sänt en tanke till de nära och kära som inte finns med mig längre!!!
Tack mamma för den fina bilden från mormor och morfars grav.

Hoppas att du också haft en skön allhelgonahelg.

Kommentarer
Postat av: Sandran

Låter som att du hade en bra helg. Synd att vi inte visste var du var på lördagkväll, då kanske vi kommite förbi. Vi var på o´learys och åt mat.

2006-11-07 @ 21:55:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0