Vi har syndat....

... Har nämligen redan tagit in årets julgran. Detta skedde redan den 2a advent, det vill säga i söndags. Måste även tyvärr medge att vi stal granen (väldigt öppet och väldigt ärligt... om nu det går?) Här kommer i alla fall bildbeviset...

julgran

Den är gles och lite ful, men vi tycker om den ändå! Man kan väl säga att glittret och julgranskulorna bättre kommer till sin rätt i en gles gran.

Och på tal om julgranskulor. Vi lär ha Umeås finaste "pumla" (är det så det heter Jessica?). Den är inköpt på South Fork Ranch (JA! Det är stället där JR Ewing regerade) Texten lyder som följer "God Bless Texas". Vi vill med denna bild sända en liten julhälsning till min bror med familj "over there"

Julgranskula

Kommentarer
Postat av: Sulo

Jag vill bara påpeka att granen ej stals, granen i fråga stod tätt tillsammans med två andra granar. Med mitt tränade skogsöga kunde jag genast se att akutgallring behövre utföras!

2006-12-12 @ 09:35:17
Postat av: Linda Holmgren

Hej Pernilla! Det var länge sen, fick denna adress av Josefin Nyman som är i min/våran föräldragrupp. Världen är bra liten. När hon sa att hon var från Fällfors var jag tvungen att fråga om hon visste vem du var (och det visste hon =)). Hoppas att allt är bra med dig.

2006-12-13 @ 12:29:50
Postat av: Linda Holmgren

Jag har ingen kommentar till inlägget utan vill bara säga hej. Fick adressen av Josefin N i min/våran föräldragrupp. Hoppas allt är bra med dig.

2006-12-13 @ 12:33:59
Postat av: jessica

Visst heter det pumla... kan det stavas pummla...?? nää, kanske inte men ordet är rätt.
Vi ska ta in granen till helgen. Den är tätare än eran men plastigare.
Nu har vi bakat pepparkakor, inte samma sak utan dig, men det gick bra.
Sköt om dig.
Kram

2006-12-13 @ 17:28:07
Postat av: Carola

Man ska inte stjäla!

2006-12-15 @ 10:27:16
URL: http://mammamuh.livejournal.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0