2012

Årets sista dag!

Som så många andra tänkte jag ge mig i kast med en liten sammanfattning av det senaste året.

2012 kan i mitt liv sammanfattas med ett enda ord: MALTE!!! Redan för exakt ett år sedan 31/1-11 misstänkte vi för första gången att det var en liten krabat som börjat växa... Tiden gick ohyggligt långsamt. Vår lilla parvel växte och utvecklades som han skulle. Vi gick igenom två ul som visade en stark och fin unge, beräknades till 7 september. Jag mådde under den första tiden ibland illa på morgnarna. Detta övergick till en ganska besvärlig halsbränna. Under sommaren började magen ta form och det var en högst overklig känsla när man kände någon sparka i magen. Allt var så spännande och man var så nyfiken. Som ni alla vet har jag förmodligen världens sämsta tålamod, så jag höll på att krevera när jag gick 2 veckor över tiden! Men slutligen kom han...

MALTE

... Och våra liv blev aldrig desamma! För det första har tiden formligen rusat fram de här tre månaderna sen han föddes 22 september! Sen är det häpnadsväckande med alla framsteg! Samtidigt som jag vill trycka in bromsen och få den här tiden att gå långsammare... Nu har vi en underbar unge som för det första sover hela nätter. På morgnarna när han vaknar/väcks ger han oss oftast det ljuvligaste leendet! Sen handlar det mesta om mat, underhållning och sömn...

Men året har även innefattat andra saker:

I början av året åkte vi med innebandygänget till Tärnaby för lite vintemys och skidåkning.

En annan sak som jag kommer ihåg från föregående år är den sköna semestern till gran canaria som jag gjorde med mamma över påsken.

Under min långa långa ledighet, fick ju havandeskapspenning från 9 juli, hann jag och Henke med en liten bilsemester. Först Tärnaby med familjen Åkerlund där tyvärr inte vädret var det bästa och därefter några sköna dagar i Sundsvall.

Vi hann även med en tripp till Fällfors med en del sol, bröllop och "släktträff".

Året har också inneburit tragedier för några av mina vänner... Tragedier som uppmanar oss alla att värdesätta det vi har och bry oss om varann!

Till alla som läser detta:

GOTT SLUT och ett riktigt GOTT NYTT 2013


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0