Friluftshelg

Det blev en friluftshelg ändå

Hade i lördags tänkt gå till Nydalasjön för att vara med på Iksu frilufts aktiviteter, men vi gjorde våra egna istället. Tog bilen till Carlshem o hoppade på skidspåret mot Grössjön. Där följde vi skidspåren som ledde rakt över sjön/träsket... och till min stora fasa började vatten tränga upp... OVANEVATTEN! Shit pomfritt säger jag bara. Så snabbt har jag aldrig sprungit på mina skidor, vilket också föranledde en avsevärd isklump under HELA skidorna.

Nåväl, vi tog oss upp på torra, snöiga land igen. Fick ovanligt snabbt fyr på elden o käkade grillad korv o pinnbröd.



På tillbakavägen hade dock skidspåren frusit igen något så det blev betydligt enklare att ta sig över.

I söndags drog vi så till Agnäsbacken. Henke fick testa på sin slalomutrustning på riktigt och jag fick lapa sol på ett liggunderlag i en driva vid barnbacksliften i trevligt sällskap av föräldrar, som var liiite förvånade över att jag inte hade några kids i backen ;-)

Avslutade med en gigantisk pizza i Bjurholm innan hälften av oss däckade i bilen på väg hem. Hälften av oss var den som inte körde, dvs JAG =)

Nu har denna vecka gått i 180, det är fredagsmys imorrn, med fredagsfika på jobbet. Sen väntar ytterligare en helg med deltävling i melodifestivalen. Jippi...

Kommentarer
Postat av: Yamahajossan

Fasen... kommer du ihåg pizzorna i Norsjö??? Hur goda var de inte?????!!!!! kram

2010-02-11 @ 22:35:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0