09.30

Klockan är alltså halv tio och jag har knappt tagit mig upp ur sängen.
Imorgon börjar jag om och jobba och då ska jag upp och hoppa kl.06.35. Hur ska det gå till?

Som ni förstår så har jobbångesten slagit till....
Än en fråga: Varför ska det vara så skönt att vara ledig?

Hur som haver. Denna sista helg har varit toppen. Vi åkte ju utomlands till Estland. Lämnade blixtrar och dunder bakom oss och åkte mot solen och vämen. Det blev två dagar i huvudstaden Tallinn. Underbar 120 års-middag på en mysig bakgård i en pittoresk restaurang. Spa:ande.... tyvärr var poolerna lite väl kalla för min del, men de olika bastuarna man fick testa var över förväntan. Särskilt ångbastun där man låg ner och tittade på en konstgjord stjärnhimmel. Vi gick endel på stan. Åkte turistbuss. Shoppade MASSOR av alkhol! (den är för övrigt på väg hem med Henriks farbror i hans husbil då vi flög till och från Stockholm) Och så har jag ätit alldeles för mycket. Båtresorna var också bra. Henriks föräldrar gjorde bejublade framträdande på karaokescenen!!

Idag, denna sista dag av ledighet, så ska jag försöka njuuuuta. kanske kanske kanske får jag hälsa på den yngsta hyresgästen i vårt hus. Anna och Niclas fick nämligen en liten tjej den 27 juli!!

En bild från födelsedagsmiddagen. Henke i djupt samtal med morfar (91 år gammal!) och ingift gammelmorbror Kalle (84!) I bakgrunden kusin, bror och släkt till Henke.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Verkligen kul att se hur innehållsrik ledighet du har fått uppleva denna sommar. Som jag vet så var det ungefär en mansålder sen du hade så länge sammanhängande ledighet. Med andra ord aldrig sen du hade sommarlov från skolan, och inte hade kommit in i den åldern, när du skulle sommarjobba. Ha en bra dag, och se fram emot nästa ledighet, för den kommer ju, tro mig.

2008-08-04 @ 12:38:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0