Sommartid / Vintertid

Natten till igår ställde vi som ni alla vet om klockan till vintertid. Jag har alltid sett fram emot den här magiska natten när vi får en extra timma att sova. En HEL timma!!! Det är ganska mycket... MEN detta till trots så var jag trött som aldrig förr på söndagmorgonen när jag skulle stiga upp och arbeta. Vad kan detta bero på? Kanske är den enkla anledningen att man är vaken ytterligare en timma på kvällen, känner att man vill utnyttja denna "bonustid"!?

När jag var mindre så var omställningen till vintertid bland det bästa jag visste. Numera känns det bara jobbigt. Inte minst på grund av alla klockor som måste ställas om. Jag tror säkert att jag ställde om 20 stycken klockor igår, "mina gamlingar" måste ju kunna se vilken tid det är.

Varför ska vi då hålla på att ställa om klockan? Kan vi inte ha en folkomröstning och lägga ner omställningen mellan sommar- och vintertid???

Kommentarer
Postat av: Mamma

Gör som jag, ställ inte om klockan hemma. När du då kravlat dig upp i, vad du tror är sista minuten, så upptäcker du att du har en HEL TIMME på dig. Det funkar likadant med Trassel. Han ser att klockan är 22.00 alltså dags att somna i sin bur och då får jag en extra ledig timme framför TV:n. Men hur blev det där nu egentligen...? Jo, trött är jag ju.

2006-10-31 @ 13:46:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0