Träning....

Äntligen har jag kommit igång med träningen igen. Kände där ett tag att jag höll på att bli ett soffliggande berg efter min korta sjukdomsperiod. När man har blivit så lat som jag blev så känns det som ett oövervinnligt hinder att ta sig iväg till Iksu...

"Men tillslut så hände det".....


Jag har fått mig iväg på innebandy, tc och en del löpning den här veckan och det är såååå skönt för min kropp och mitt arma hjärta!

En sak på Iksu förbryllar mig dock: Nu har de satt upp små tv-apparater till varje löpband och varje träningscykel som finns inne i konditionsrummet. Den frågan som uppstår är: Varför tränar folk? Är det för att få bättre kondition eller är det bara för att kunna fortsätta titta på dumburken även efter man lämnat hemmets trygga vrå?

Egentligen är jag inte emot tv i träningslokalen, jag tittar ju en del själv också, men det som stör mig med ett så STORT antal apparater är att värmen i konditionsrummet stigit med säkert 10 grader. Nu behöver man inte ens röra sig där inne innan svetten fullkomligen rinner om kroppen! Det är ohyggligt jobbigt.

Hoppas i alla fall att min träning i längden ger resultat och att jag inte hela tiden behöver ligga på en puls över 170 när jag löptränar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0