Jordgubbarna uteblev

Det blev en väldigt skön semester
men tyvärr lyckades jag ta död på min jordgubbsplanta så jordgubbarna uteblev :-(
Nu har jag problem att logga in på min blogg via mobilen och hade annars tänkt lägga upp lite härliga bilder från sommaren men ni får hålla till godo med text så länge.
Vi började semestern med att åka upp på bröllop i Byske/Åbyn. Ett väldigt lyckat kalas!
Stannade sen hemma i Fällfors några dagar och bara njöt. Hann bland annat med en kusinträff där faktiskt alla var med (förutom kära bror i Redmond) men resten med respektive, ungar och föräldrar!
Sen har semestern mycket handlat om att hitta smultronställen i närheten av Umeå.
Vi har besökt: "Simphamn", väldigt liten och mysig badstrand.
"Glassbonden" där vi åt gudomlig glass och förmodligen fick erfara den enda bonden som inte kunde bjuda på mjölk till kaffet.
"Rovågern" där man på en terass vid havet kunde njuta av delikat laxlunch.
Innertavleån där vi efter bästa förmåga fiskade. Jag bara metade och tog det lugnt och matade fiskarna med mask medan Henrik faktiskt hade några feta fiskar på.
Bäcksjön där vi grillade, fiskade och plaskade i vattnet med goda vänner.
I slutet på juli packade vi bilen full och åkte upp till Tärnaby där vi bodde med familjen Åkerlund i nästan en vecka. Tyvärr var kanske inte min ork vad jag hade hoppats men vi åkte runt och såg Atoklimpen, Rutjebäcken, konditorit i Tärnaby samt en del fiske: både vid flygplatsen och i Tärnaån som forsade alldeles nedanför stugan där vi bodde. Vi hade väl inte direkt tur med vädret, ganska mycket regn och temperaturen höll sig kanske vid 15 grader. Men det var skönt ändå att komma upp till fjälls.
Vi åkte direkt från Tärnaby ner till Sundsvall och fick umgås under en långhelg med Henriks föräldrar, morfar och hann träffa två av hans barndomsvänner. Där hittade vi också några smultronställen som bjöd på riktig sommarvärme: Galtström och Skatan vid kustvägen söder om Sundsvall.
Väl hemma i Umeå igen landande vi och laddade sen för Umeå Triathlon. Johans kom ner och två medlemmar ur familjen deltog liksom Henrik! Gick jättebra för alla tre!
I lördags sprang Henrik Tavelsjö halvmarathon och jag försökte vätska upp mig och hålla mig i skuggan. Det var kvävande hett. Men han härdade ut och vi fick sen fira på Grubbe hemma hos Henkes f d kollega som bjöd på grillpartaj.
Vädret har väl denna sommar inte varit nån höjdare. Ganska mycket sol, men sällan hela dagar och ingen riktig sommarvärme. Men jag ska inte klaga. Det har varit väldigt skönt för mig att värmen inte varit så tryckande.
Men detta medförde att jag inte badade förrän i fredags 17 augusti (men vad säger man, bättre sent än aldrig)
Nu är jag återigen ensam hemma och njuter i fulla drag. Försöker förbereda mig mentalt på vad som komma skall....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0