Måndag 28 februari 2011

Igår var jag ledig!
Det var den sista lediga dagen innan vi drar till staterna
Det var med andra ord den sista lediga dagen innan 11 mars.... ojojoj...

MEN det var inte den sämsta dagen att vara ledig på!
Strålande värmande sol
fågelkvitter
spritt i benen

Skön promenad runt sjön (Nydalasjön)
stärkande skidtur med tillhörande avkoppling på liggunderlag, Rock-klassiker i lurarna och gott kaffe på lilla ön i sjön (Grössjön) och sen utmattande måndags fys-gympa!

Måste ju dela med mig av vyerna från gårdagen:



Nydalasjön i all dess prakt. I bakgrunden kan man skönja vattentornet på Mariehem


"Kärleksviken". Svårt att tro att man om bara några månader ska kunna bada här


Mina oregelbundna skidspår på Grössjön....


... som ledde mig fram till den lilla ön med den stora stenen där jag slog mig ned och lät mig väl sövas av den bländande solen!




Och till sist råkade en bonusbild komma med. Bilden är tagen innifrån en av våra arbetsbilar. Jag skulle vara duktig och tvätta bilen under helgen. Efter biltvätten känner jag att det droppar på handen när jag växlar... och hör och häpna, belysningen läcker vatten. Hur ofta händer detta?? Jag försökte fånga beviset med min mobilkamera och blev väl kanske ingen lysande bild.. men ni kan kanske ana vattnet som droppar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0