Bilddagbok...

Jag tycker att jag i vanliga fall är dålig på att lägga ut bilder här på bloggen och bestämde mig i fredags för att göra en slags bilddagbok så får ni se hur mitt liv ter sig... Inspirerad av idén med att ta en bild per timma, fast det blev lite mer oregelbundet för mig ;-)


22 oktober kl.10.15, redo att hoppa på arbetscykeln igen. Är rustad med mössa, långkalsonger och sadelvärmare när kylan bet i på Teg

Kl.11.11 har jag förflyttat mig ända till Ica SuperTeg där jag numera känner mig rätt hemma. Handlar nämligen ganska ofta där i tjänsten. Dessutom har de den trevliga traditionen att bjuda på smakprov så man ofta kan få sig ett mellanmål i form av vindruvor, ärtskidor, bröd, ost etc.



Kl.12.22 är matlådan (renskav m ris) värmd i microvågsugnen på jobbet. Tyvärr måste jag då erkänna att städningen av just denna micro är under all kritik!!



Kl.12.57, mätt i magen, solsken ute. Jag har än en gång begett mig ut till Teg. Men denna gång har jag avancerat till att köra bil!




Kl.14.03 möter jag en av mina favoritkatter. Den tillhör en brukares granne och jag brukar passa på att prata en stund med denne "gamle man" då jag passerar i trapphuset.



Kl.16.33 är jag på väg hem från jobbet. Döm om min förvåning då det blivit vitt på backen.



Kl.17.17 gräddas fläskpannkakan i ugnen. Egentligen tycker jag väl inte att just pannkaka är så himla gott. Har en tendes att bli väldigt degig. Men detta recept som jag fått av min vän Jessica med en massa ägg i fungerar ganska bra.




Kl.18.22 tar jag mig en siesta i soffan. Tänder lite ljus, slår på TV:n och njuter av lugnet. Såg sedan både Dobidoo och Skavlan



Kl.22.05 tar jag mig ut på en nattpromenad. Snön vräker/blåser ned. Skönt med knarret under fötterna. Låter flingorna smälta i ansiktet


Kl.23.35 kryper jag ner i sängen och får sova några värdefulla timmar innan väckarn återigen går igång kl.06.05, det kallas arbetshelg



Lördag 23 oktober kl.06.45 är jag på väg ut ur garaget med min cykel. Är modig och cyklar till jobbet i vinterföret utan vinterdäck. Men det gick bara bra.



Kl.07.18 är det dags att skrapa rutorna på bilen. Suckandes betraktar jag eländet och är lite irriterad över att vi inte har motorvärmarsladdar till alla bilar.



Kl.08.02 njuter jag av utsikten... för bara några sekunder sen såg man fullmånen genom molnen centralt i bilden. Enastående vackert.



Kl.09.36 är det dags att plocka fram arbetsmobilen och avklara några samtal


På denna bild ser ni vad klockan är. Det är lördag och jag rattar in P4a i arbetsbilen och lyssnar sporadiskt på Melodikrysset



Kl.11.23 tar jag hissen. Alldeles för många trappor att springa för mina ben som lider av träningsvärk.



Kl.13.47 blir jag lite irriterad över att jag ideligen tycks hamna i röda vågen. Alla trafikljus slår om just när jag kommer fram. Märk väl att bilen jag kör är så liten så varvräknaren inte får plats på det vanliga stället utan sticker ut som ett litet musse pigg-öra


Kl.16.05 stämplar jag ut från jobbet



Kl.16.34 avnjuter vi en enkel lördagsmiddag i form av parmaskinka och melon innan det är dags att gå på fest hos grannen som fyllt år



Kl.20.51 sätts kronan på verket. Vi vräker i oss den superba tårtan med rice crips i. Har dessförinnan fått olika snittar och godsaker. Festen fortsätter natten lång och vi spelar bland annat singstar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0