SNÖ

jo
det har snöat i Ume idag
det har snöat grymt mycket i Ume idag
jag kan inte minnas sist det snöade så mycket i Ume

Jag har varit utomlands
och blivit van varma stränder, sol, bad och jobbiga försäljare

jag kan inte riktigt försonas med

cyklar som bara slänger i snön

bilar som nästan kör fast

kalla blöta sockar

bilar som måste sopas var 10e minut

Å ändå tycker jag om snö! Det är gudomligt vackert när det faller lapphandskar!! Önskar bara att det inte var så jobbigt just när snön faller och snöröjningen inte funkar så felfritt som jag hade förhoppningar om....

Kommentarer
Postat av: Johan Jonsson

Att något vackert kan överväga en halv miljon med nackdelar är ytterst osannolikt.



Jag som aldrig passerat landsgränserna, om man nu bortser från perkele i öst och mupplandet i väst, har riktigt svårt att se något vackert med flera decimeter snö på infarten. Möjligtvis kanske hela irritationen beror på avsaknaden av skoter och snöslunga, vad gör man som stadsbo.



Jo, köper sig en scooter :(

http://sv.wikipedia.org/wiki/Skoter

2009-02-06 @ 05:49:35
URL: http://jonsch.mine.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0