Helgen...

måste få börja med att sammanfatta helgen: Den var riktigt bra och innehöll en del melodifestivaltittande. Alltid skoj i goda vänners lag, fastän kanske inte kvalitén var så hög på bidragen. Helgen innefattande även ganska mycket utevistelse, hyggligt med god mat, shopping nere på stan (panikinköpen inför helgen som kommer) och ...

alldeles för lite vatten. För er som bor i Umeå så vet de flesta att det blev en vattenläcka vid universitetet. Detta var meddelandet vi nåddes av via Umeva på lördagen: "Stor vattenläcka i universitetsområdet. Andra stadsdelar kan bli drabbade med bl a inget vatten,lågt tryck och missfärgat vatten. Kända områden Berghem, Ålidhem, Carlslid, Carlshem, Tomtebo och Liljansberget."  Jag lovar att även Ålidhöjd var inkluderat i dessa distrikt. Nåväl, vi var ju inte helt utan vatten utan för det mesta rann i alla fall en liten stråle. Fast man inser hur beroende man är av vatten... På kvällen när vi hade middag här och såg på schlager så trodde vi ju att problemet var undanröjt... fast då nåddes vi av följande meddelande: "Ålidhem, Ålidhöjd. Pga vattenläckan som har varit på universitetsområdet så kan högt belägna lägenheter ha lågt vattentryck eller inget vatten alls. Vatten kan hämtas i de drabbade husens tvättstugor på markplan." Svar: Ja, vi bor på Ålidhöjd. Ja, vi bor i en högt belägen lägenhet. NEJ, vår nyckel passar INTE till tvättstugan närmaren marken.... Well well. Jag är i alla fall glad att vattnet är tillbaka och njuter lite extra när det går diska normalt igen ;-)


Här håller Henke på att smälta snö från balkongen för att stilla vårt vattenbehov!


Thea, min kompis hund, en alldeles underbar svart jaktlabrador fick bo hos oss i helgen medan kompisen jobbade. Thea bara måste vara blandras med "ragdoll", för så fort man börjar klia henne faller hon ihop på golvet. Rasar lixom ihop som en säck potatis. Sen rullar hon runt på rygg och kastar upp alla tassarna i luften och vill bli kliad på magen. Snacka om livsnjutare!! Jag blev så förtjust i henne att jag helt kan bortse ifrån allt hår hon fällde överallt och att hon under de ljuva nattimmarna när jag sov som bäst passade på att gå upp och tjuväta från rumsbordet, sittandes i rumssoffan (där hon absolut inte får vara). En tjej med karaktär!!



En tjej som njuter och vill bli kliad....



Tjejen blir kliad och har redan fallit ihop på mattan....


och här spretar hon med tassarna allt vad som går för optimal klimassage!!


Sen kan jag för nyfikna läsare berätta att nej, det är inte vi som gifter oss. Vi åker ner till Ö-vik för att se min gamla au-pair kompis Lina äkta sin Henrik!!

Kommentarer
Postat av: jossan

Dags för nytt inlägg nu vännen!!! Vad har du för dej? Så du vasaloppet? Jag frågade Mr T om vi inte skulle åka någon gång!! :-)

2009-03-01 @ 21:54:52
URL: http://yamahajossan.blogg.se/
Postat av: jossan

Min kommentar måste ha försvunnit någonstans i syberrymden............. och vad var det nu jag skrev... kommer inte ihåg! Vilken härlig vovve!!! :-)

2009-03-02 @ 07:35:06
URL: http://yamahajossan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0