VC-premiär

SKIDSKYTTE!

Ska väl försöka sammanfatta helgen som var

Ledig fredag, vilket innebar att jag o brudarna drog ner till Mellansel redan på torsdagskvällen. M-sel där rådjuren faktiskt (!) travar på gatorna inne i samhället
Fredagen bjöd på härlig Volvotur till Östersund, mycket skönsång i bilen, i synnerhet julsångerna "halleluja-Hedman" valt...

Östersund: Julmarknad på Jamtli! Vilket mys. Provsmakade ungefär 93 av de 110 olika sorters ost som såldes. Glögg vid öppen eld. Häst med släde. Många tända ljus. Kolbulle. Vad mer kan man önska??

Finmiddag på en riktig pub/restaurang i centrala Östersund. Mycket gott o mycket zzzzzzövande...

Övernattning under Litauens landslag i skidskytte, granne med Moldaviens !! =)

Tidig morgon. Chokladkokning. Skidskyttestadion. Uppvärmning. Damernas sprint.... och ÅÅÅÅÅÅ vad jag HATAR fjärdeplatser.
 


Men roligt på läkteren =)


Här syns min skyttevana...



VIP-våning: värme, go-mat o Heidi Andersson

Herrarnas sprint var en KATASTROF, men allt räddas upp av Ferrys dräpande kommentarer. Han är för skön.


Sen på lördagaftonen åkte jag o hälsade på gammal kär vän. Hittade "naken" tomte. Fick glögg o pepparkakor.

Söndagmorgon. Frukostladdning, chokladkokning. Sen stafetter.... och ÅÅÅÅÅ vad jag HATAR fjärdeplatser!! Men det viktigaste var väl att vi slog Polen! ;-)

Blöt om fötterna...




VIP-våning, ännu mer go-mat, samt Staffan med pennan i pannan



Lotter (jag tror nu med facit i hand att någon av oss blivit den lycklige vinnaren)

Sen lååååång bilfärd hem
Uggla i dvd-spelaren. Snö på vägen. Renar i skogen. Pizza i Dorotea!!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Himmelens så avundsjuk jag är på dig å ditt besök i Ö-sund. Men så himmelens bra du skriver, kanske därför jag blir avis. Och så tryggt veta att de gamla Powerserna är kvar där uppe. ;)

2009-12-08 @ 21:04:28
Postat av: Anna

Gudars så trevligt ni verkade ha det! Bra val att slänga skoterdojjorna :P

2009-12-08 @ 21:59:40
URL: http://cyberkaka.blogg.se/
Postat av: Carola

Pizza i Dorotea har jag ätit en gång - blev väldigt dålig....

2009-12-09 @ 10:32:03
URL: http://mammamuh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0