Den hemliga helgen

Vi drog iväg mot Tuvträsk utanför Lycksele ca. 11.40 i lördags. Väl framme i träsket möttes vi av ungefär 30 skällande hundar, 7 ätande hästar, 4 kattor som gömde sig och ett trevligt värdpar. De kopplade hundarna till spannet och vi satte oss 3 och 3. Ut på färd på släde. Ganska bekvämt faktiskt. Kunde tycka att det nästan gick lite långsamt, men det var skönt och avkopplande och jag LOVAR att jag aldrig sett hundar med så långa tungor.

Åkte sen in till Lycksele och checkade in på hotellet. Där fick vi 2 rum för 9 personer. Gick in på vårt rum och tyckte att det var stort. Det var lixom ett allrum med dubbelsäng. En soffgrupp och tv. Toalett med dusch plus ett extra sovrum med dubbelsäng. Mycket bra

MEN

då hade vi inte sett grann-"rummet". Kom in och trodde jag hamnat fel. Det var inte stort, det var inte större, det var gigantiskt. En gigantohall. Ett superstort allrum med 3 soffgrupper, stor matsalsmöbel, fullstort kök. 2 separata sovrum där det ena hade balkong med utemöbler och gasolgrill. Tvättstuga. Städrum. 3 toaletter samt bastu och dusch! WOW!!!

Vi fattade ingenting. Fick sen höra att det varit hotellägarens Stefans bostad!

Kl.17-19 var det dax för drinkskola med bartendern nere i puben. Fann där favoriter som Melonotique, Banana Skids och June Bug!! Vi drack och drack medan Marcus "the bartender" serverade oss fräckisar och roliga anekdoter.

Hann sen upp på "rummet" (våningen) och drack lite, bastade lite och gjorde oss klara för middagen nere i matsalen. Mycket god mat.... lite surrigt och svårpratat.
(missade dock tyvärr(?) Svenne & Lotta)
Sen upp på "rummet" igen. Då blev lilla Pernilla trött. Blundade längre och längre. Så när gänget var redo för att gå ner och shaka på dansgolvet ville jag lägga mig. Henke och Jocke gjorde mig sällskap. Dock inte alla i samma säng ;-)
Sov halvdant inatt då det var varmt varmt varmt.
Avnjöt en bra frukost.
Gjorde en visit på Dollar store där det stank... SKIT!

Sen har jag varit på Iksus första semifinal mot Falun. En lång och alldeles för spännande match som de avgjorde i straffar. kul kul!

Kommentarer
Postat av: jossan

Det lät ju hur kul som helst det där!! :-) Alltid kul med 30-års fester!!! ;-)

2009-04-06 @ 09:11:17
URL: http://yamahajossan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0