Septemberhelg

en helt vanlig helg....

INTE !

Det har varit fullt upp.
Helgen började redan i torsdags när familjen i form av mamma, Henkes föräldrar och bror anlände till Ume.
Vi hann vara på Maxi och storhandla och åt lite tårta på kvällen för att komma igång med rätta feststämningen.
På fredagmorron vaknade jag i ottan. Klev upp, åt frukost och gjorde oss klara för

DISPUTATIONEN!!!

Den gick av stapeln kl.10.00 i Björken uppe på Skogis. Där fick Henke försvara sin avhandling inför betygskommitén och huvudopponenten Susanne. Susanne var en otorligt sympatisk och duktig forskare från Brisbane som tydliggjorde vad Henke hållit på med de senaste 5 åren!!

Lunch därefter på Sävargården. Maten var lite extra god bara tack vare miljön. Favoriten var västerbottenssmöret på tunnbrödet. JAMMI!!

Sedan festförberedelser som vi nog helst förtränger ;-)  ....
borden var för korta
tiden gick för snabbt.
MEN på något sätt lyckads vi hinna klart i tid och sen började

FESTEN!

Å vicken fest sedan.
Henkes föräldrar hade helhjärtat satsat på Jägermeisstertemat. Det var ballonger, dukar etc. etc. Hur kul som helst. Maten var toppen. Folket var festsuget och dansgolvet gungade redan vid 22-tiden!! Festen pågick hela natten lång. Jag kom i säng ungefär vid 4-tiden på morron

å sen var det bara några timmar kvar innan jag påbörjade bris-utbildning. Det har nu varit två långa och intressanta utbildingsdagar. Nu känner jag mig "fulltankad" och ganska slut i både kropp och huvud.
Ska bli skönt med en söndagkväll i hemmets lugna vrå

Kommentarer
Postat av: Mamma

Svar på din komment. på min blogg idag: "Det var ju att förlänga lånetiden jag glömde"!!

Sådär, nu blev i alla fall mitt vårspritter nerkylt, Tack!!

2008-09-23 @ 18:56:12
URL: http://lihedman.blogg.se/
Postat av: Fitt-Sofie

Hej Pernilla och Svenne



Tack för en underbar fest. Det var verkligen superkul.



Kram / Fitt-Sofie och Jocke

2008-09-28 @ 20:05:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0