Storm o snö

Det blåste som rackarn igår! Med blåsten följde även ett ymnigt snöfall. Imorse var det således VÄLDIGT svårt att ta sig till jobbet , med cykel(!) . Jag hade iofs blåsten i ryggen vilket gjorde att det var ganska lättcyklat, MEN drivorna gjorde att det tog stopp mest hela tiden. I drivorna fick jag inte nog med fart åsså började styret vobbla och slutligen var jag tvungen stiga av. Under dagen har jag försökt fortsätta cykla. Snön har också tilltagit. Cykeln samlar på sig rätt mycket snö. Pedalerna har byggt upp en lite snökulle på sig så det blir svårt att hålla fötterna rätt. Dessutom slutar nästan mina bromsar att fungera.

Det har alltså INTE varit en bra cykeldag. Det slutade faktiskt med att jag ringde o gnällde hos mina kollegor som fick komma o hämta mig med bil.

Å andra sidan är jag väldigt glad och nöjd över att det kommit så mycket snö. Det knarrar under fötterna. Allt är inbäddat i ett skönt dovt ljud och som ett härligt mörkt ljus också. Och om det är någon som inte uppmärksammat detta så är det bara 1 månad kvar till julafton !! Jippi ! Därför blir jag lite extra glad om nu den här härliga julesnön får vara kvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0