Long time

no see

Herregud vad tiden går fort.
Den här gången har jag en ganska giltig ursäkt till varför det var så länge sen jag bloggade.
Vi har nämligen blivit barnvakt till mammas lilla "Trassel". Han är en gooo liten hund som är en blandning mellan Shih-tzu och jack Russel. En sötnos med egen vilja. Han är oftast from som ett lamm och ligger bara här hemma och mår gott. Men ibland får han upp skällattacker och utomhus kan han ibland gå till anfall mot vitt främmande människor och djur (vilket kan vara lite påfrestande)
Men den totala upplevelsen av den gångna veckan är i alla fall positiv. Lillgrabben skänker massor med glädje! Det är sååå mysigt att bara krama om honom och han tittar på en med de mest kärleksfulla ögon....
Så livet handlar mycket om "Har Trassel skitit idag?"
Vem går ut med hunden till lunch?
Russelfnatt efter duschningar i badkaret...

Men vi hinner med lite "vanligt liv" också. Har varit på after work med några brudar i fredags. Mycket trevligt.
Orienterade idag igen runt Grössjön. Helt otroligt skönt, även om jag gick in i "väggen" efter bara ett par kilometer.
Min bror med fru har också varit på en blixtvisit. Brodern var inte så munter efter som den lånade bilen hade gått sönder och han HELA DAGEN hade suttit på BilDahl (också ett sätt att spendera tid i Umeå)

Och tydligen har fotbolls-EM kommit igång. Intresset är ganska svalt från min sida, men jag ser fram emot Sveriges matcher och hoppas för allt i världen att det går bra för dem.

Over and out!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Anar att du är lite försiktigt med ordvalet angående Trassel. Men jag hoppas verkligen att ni inte blir hund-rädda resten av era liv. Vi har det bra, har varit på IKEA idag och ätit Köttbullar.

2008-06-08 @ 20:37:35
URL: http://lihedman.blogg.se/
Postat av: Johanna

Longtime no see kan man ju verkligen säga. Saknar dig! Men snart är det midsommar!

2008-06-09 @ 11:59:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0