Men så skit i det då

varför röja snö från vägarna?
varför sanda?
varför grusa?
varför ens bry sig

Nu är jag så ^^*la f^^^bannat less så det finns inte
det går ju inte gå ute
det går inte finnas till utomhus
det går inte cykla
det går inte gå med cykeln

Ringde i morse till kära Umeå Kommun för att få ut lite sand o grus,
fick svaret att alla var utkallade, alla resurser insatta.
Å jag mitt dumma nöt trodde att snart så är man säker när man går...


När jag skulle hem vid 18-tiden var fortfarande inte gatan röjd
å gruset o sanden existerade inte

Usch o fy

Kommentarer
Postat av: Cilia

Pite kommun är inte bättre de. Och när man som jag har sönderfallna vinterdäck på rullstolen och får ta sig fram med mönsterlösa massiva, då är det ännu värre, tror jag. Inte för att jag cyklat vintertid sedan jag var typ tre eller nåt - och då var ju allt enkelt! ;)

2008-12-05 @ 14:08:39
URL: http://dq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0