Inte min dag

... fast det var kanske inte så illa ändå

Den riktiga olyckan idag handlade om det som det så ofta gör: Pernilla ramlar.
vad gjorde jag för praktvurpa denna gång?
Jo, jag skyfflade undan snö hos en av mina brukare
med samma skor som jag egenligen VET är alldeles för halkiga
tog i för kung o fosterland för att skotta den blytunga snön,
lägger min tyngd framåt
skorna glider bakåt
å vad händer?
Mitt huvud ramlar framåt.
Jag tog emot det mesta av fallet med huvet, kindsidan. Fick mig en liten fläskläpp och ett litet blåmärke på knät
var lite orolig för hjärnskakning. Men kände inget konstigt alls


Den andra olyckan, som bara är en skit j^^la sak,
är att bilen började låta konstigt.
Nästan lika konstigt som den gången vi skulle till Johanna på fika, då avgassystemet lossnade på Mazdan...
det var inte lika illa
Det är bara två delar som liksom lossnat nu...
tyvärr kostar den nya delen som ska opereras in i bilen 2000 spänn, det känns lite onödigt, fast så är det väl att vara bilägare....


idag har jag också varit duktig och fått spruta
alla som känner mig vet att jag har sprutfobi,
men det gick väldigt bra.
Nu är den första Twinrix-sprutan avklarad så jag ska slippa både hepatit a och b !


Snart dax för dubbelavsnitt av Greys

1 inspelat från förra veckan

åsså det som går "lajv" ikväll


JIPPI !!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Det där med att halka, och i nästa steg ramla, ligger ju liksom i din släkts historia. Drog mig idag till minnes 1981 februari, när jag var på väg hem från Lassa i Skeå med dig efter en svår magsjuka, då vi mötte en sjukbil, taxi, på väg mot Lasarettet. Där i denna bårskjuts låg din mormor, med benbrott, som jag tror var hennes 6:e. Så håll i dig!!

2008-12-03 @ 19:51:33
URL: http://lihedman.blogg.se/
Postat av: Tina

Men Pernilla då... du måste vara försiktig med halkan, och nu har det verkligen regnat hela dagen så var försiktig då du är ute och jobbar.

Och sen det där med bilar.. inget är gratis, det har vi armt fått veta.. men tack och lov gick våran igenom besiktningen i november utan problem så nu kan man vara lugn tills kamremmen skall bytas :-S



kram

2008-12-03 @ 22:58:30
URL: http://mamalicious83.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0