21 december

Idag är det faktiskt befogat att skriva datumet som rubrik.
Folk runt omkring mig, min dator, min klocka, almanackan och mycket annat påstår att det bara är 3 dagar kvar till julafton. Jag har v ä l d i g t svårt att acceptera detta.
Helgen har som alltid varit ganska hektisk.
I fredags hade vi den såkallade julfesten på jobbet. Mycket trevligt. Vi åt en massa tacos, lekte lite lekar och snackade skit....
Det är så otroligt skönt att träffa kollegorna när man inte bara tänker och pratar om arbete.

Igår gick jag ner på stan för att uträtta den sista julklappsinhandlingen. Det gick rätt bra det också, även om jag fick lite ont i huvet och blev tröttare än tröttast.
Kom hem och la mig och sov en ganska lång välförtjänt stund innan det blev dax för julklappsinslagning. Även om det inte är så himla många paket  så tar det en  himla tid... Men kul är det. Jag bara älskar att slå in paket och få en liten julkappshög. I år kommer inte högen få ligga under granen (eftersom vi inte har någon) utan under vår gamla Singer-symaskin =) ...

Idag blir det årliga julfikat med innebandygänget här hemma hos oss. I vanliga fall håller vi till hemma hos "Jo", men eftersom hon smitit utomlands så får vi ha det här i stället. Fikat går i korthet ut på att alla bakar var sin julsort, sen fikar vi allt tillsammans och har en liten mysstund.

Idag avrundar vi fikat med att gå på innebandy. Den här gången är det Dalen som möter "Jönis"

Snart börjar alpint på tv:n! Jag bara älskar dessa helgmornar när man får chans att ligga kvar i sängen o avnjuta både alpint, längdskidor och skidskytte. Livet är allt bra skönt ibland...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0