Effektivitet

Visst är det skönt att få saker gjorda!?

Den här sjukskrivningen har nog gjort mig lite extra effektiv. Har fått väldigt mycket utfört. Saker som jag mår bra av. Det började med att jag frostade av frysen, med den följden att vi både fick mycket mer plats att frysa in saker på samt hittade gamla köttprodukter som kunde användas i veckans matlagning.

Nästa projekt var bilen. Jag o Henrik åkte till en GDS-hall på Carlslid och Primeran fick sen en ordentlig omgång. Mycket välbehövlig efter vår "åka-runt-hela-Sverige-semester" där slask, grus, damm och salt ändrade vår bils färg från en röd till en mörkgrå nyans. Nu tvättade vi bil så den glänste när vi sedan åkte ner och shoppade på Strömpilen. Man kändes sig mäkta stolt!!

Sen har vi under helgen haft stora utrensningar, både i klädkammaren och förrådet. Nu har alla mina gamla bok-kopior från studietiden gått till de "sälla jaktmarkerna".... Vågar inte ens gissa hur många kilo allt detta papper vägde och hur många timmar jag spenderat i kopiatorrummet på universitetet för att tillverka desamma.

Tja... over all så känner jag mig mycket tillfreds med livet just nu! Allt känns lite mer organiserat!

Ikväll är jag som kronan på verket bortbjuden på middag.... Kan livet bli mycket skönare?

Snart ska jag iväg på jobbet och vara effektiv i 3(!) timmar!!

Kommentarer
Postat av: Sandran

Låter helt ljuvligt! Jag är ju också sjukskriven och i värsta rensa/fixatagen och gör så mycket jag orkar här hemma... Inte så mycket alltså, men varje liten grej är ett steg närmare målet! Ni måste komma förbi och säga hej nästa gång ni är i skellefte! Hörde förresten att vi kanske firar in det nya året tillsammans i år... Trevligt! :)

2007-11-20 @ 23:47:09
URL: http://sambra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0