Efter regn

kommer som vi alla vet solsken. Gårdagen med allt regnande blev rätt bra ändå. Vi åkte runt lite med bilen, kollade möbler på Hermanssons som jag numera lärt mig heter MIO, spanade runt lite i Ersforsen o Ersmark innan vi landade på Taormina där vi åt en härlig dagen-efter-pizza och smaskade på delikat vitlöksbröd. Sen åkte vi hem och såg Girot. Eller rättare sagt, Henke såg på Girot och jag sov en hel del. Var så trött efteråt att jag aldrig trodde att jag skulle komma till sans igen. Men vi tog oss en liten promenad och vid det laget hade det faktiskt slutat regna. Min kompis Marielle hörde av sig och det visade sig att hon var i Umeå. Vi bestämde att ses nere på stan då hon och hennes kompisar skulle åka raggarrundan med en gammal fräsch (?) Amazon. Det var kul att träffas, snacka skit, lyssna på gamla godingar i bilstereon och njuta av luften som strömmade genom bilen då den saknade bakrutor! =)

Idag kom så äntligen solskenet. Efter en lååång sovmorgon (vi steg inte upp förrän 10.20) åt vi frukost. Henke fixade sen till min cykel där både bromsen och växlarna kärvade en del. Sen blev jag sugen på att premiärcykla lite utomhus. Vi tog oss en kort runda och det var ganska skönt, men jobbigt. När vi kom tillbaka passade vi på att olja in skänken. Det var på tiden då torkan gjort att den nästan spruckit sönder.

Måste även erkänna att jag ätit lite glass idag. Gäller att passa på då solen skiner lite... Det blev Rocky Road och den är så fantastiskt god!!!

Nu har tyvärr regnet börjat strila ner igen och jag som var så sugen på att fara ut och springa. Vi får se vad jag hittar på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0