Var tog våren vägen?

I förra veckan var det vår! Jag tror inte bara att det var jag som tyckte det då asfalten smälte fram och solen gassade utan att det rent meteorologisk även var vår. Som SMHI skriver "våren börjar när dygnsmedeltemperaturen stiger över noll grader". Jag tog till och med fram mina slitna gympadojor och var ute och sprang...

MEN så igår hände något mycket märkligt. Det började snöa och blåsa. Jag tror att det kom ungefär 3 cm snö på bara en halvtimma. Man trodde knappt sina ögon. Inatt har det fortsatt snöa. Nu vet jag inte hur mycket snö vi har ute eftersom jag just stigit upp men gissningsvis är det över 1 dm nysnö. Vackert! Riktigt snögubbsbyggarväder.

Men än en gång måste jag fråga mig var våren tog vägen och om den snart kommer tillbaka. Jag älskar nämligen att kunna sitta ute på balkongen, sola och läsa en bra deckare!

Kommentarer
Postat av: jessica

Hejsan...
Jag tror personligen att väder guden är emot dig.. han vill nog inte att du ska vara ute och motionera. Håll dig inne så kanske våren kommer snart!!
Saknar dig!
Kram

2007-03-19 @ 09:54:07
Postat av: Anonym

Åh herregud vad skönt det lät. När det blir ännumer vår... eller snarare sommar kan du väl komma och läsa en bra deckare tillsammans med mej på min inglasade altan :)

2007-03-22 @ 22:00:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0