Glasstider

är här!

Jag löd rådet att sluta vara ute och jogga och se... våren, solen och värmen kom tillbaka. Idag har jag till råga på allt sett fullt blommande krokusar!!

Med våren och värmen så svallar mina känslor... för glass! Jag har just börjat utforska GBs nya sortiment. Än så länge har jag bara två stycken att betygsätta. Först ut var Pepe (min ? glass) en strutglass med lakrits. Jag gillar kombinationen lakrits - gräddglass, men är lite tveksam till de mjuka (!) lakritsbitarna i glassen och chokladfyllningen i slutet av struten. Lakritsöverdraget däremot var bland det godaste jag smakat! Betyg: 3
Nummer två var Magnum Colombia. Den glassen innehåller både mörk choklad och kaffe.... och alla ni som känner mig vet att jag ÄÄÄÄLSKAR både mörk choklad och kaffe! En helt solklar kombination! Detta är en höjdare som med fördel ska avnjutas av en kopp nybryggd Gevalia. Kanske ingen bra glass när man vill svalka sig en 30-gradig sommardag utan hellre hemma i soffan när man behöver njuta lite extra. Betyg: en stark 4

Har du hunnit testa några glassnyheter och vad tyckte du i så fall om dem?


Kommentarer
Postat av: Jessica

Hej bruttan.
Härligt med vår,idag ska jag avlsuta min dag i eftermiddags solen på balkongen, med kaffe och den nya magnumglassen (hoppas jag tycker den är lika god).
Har gjort premiär i skidspåret, har inte åkt längd skidor sedan år -91.. det är ju jätte skönt!!

Håll dig inne nu så vi får ha fortsatt vår =)

Kram

2007-03-28 @ 08:48:47
Postat av: Johanna

Hejsan Gumselumsan!!

Såg på aftonbladet att Magnum Colombia bara fått ++, kan ju inte stämma. Tror snarare på ditt betyg. Måste prova! Lakrits struten hade bara fått + och det tror jag hellre på. Lakrits och gräddglass!? Fast du har ju rätt i att lakritsöverdraget brukar vara mumsigt (nu syftar jag på lakrits puck eftersom jag inte smakat struten än.) Ses i Påsk!!
KRAM kram

2007-03-30 @ 15:49:37
Postat av: Tomas

Girlie åts i våran kaffehörna men när dom fick reda på det var smink i pinnen blev de flesta rätt spak och tyckte inte glassen var nått att ha :) Har själv inte provat någon men kaffe gillar jag ju så man får väl prova vid tillfälle.

2007-03-30 @ 20:54:06
Postat av: Linda Gosing

Tror tyvärr att jag är lite mjölkallergisk, blir lite halvkass av att äta glass... : (
Men lite kan man ju äta iaf ; ). Har tyvärr inte hunnit pröva ngn av nyheterna men det kommer väl när det blir lite varmare ute - bara 6 graer ute nu. Brrr....

2007-04-01 @ 09:12:50
URL: http://surfer.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0