Hur

får folk tiden att räcka till?

Jag vikarierar just som samordnare. En uppgift som bland annat gör att jag har mindre tid att skriva i min blogg. Samordnarskapet innebär att jag ska planera, sköta telefonkontakter, föra in alla scheman samt rätta stämpelklockan och andra datauppgifter. När dagen egentligen är slut och jag jobbat mina 8 timmar så har jag ungefär en miljard saker kvar att uträtta. Hur får alla andra saker färdiga på bara 8 (!) timmar. För mig skulle det antagligen behövas 12... Förmodligen skulle jag hinna med mer om jag kunde isolera mig på kontoret och inte prata med en levandes själ, men hur skulle då verksamheten se ut och hur skulle informationsöverföringen ske? Att kommunicera med folk är antagligen den viktigaste uppgiften jag har, dessutom är det ju ett plus i kanten om man kostar på sig ett leende och låter trevlig med folk på telefon (vilket ofta innebär att samtalen drar ut på tiden)

Kan någon inrätta 30-timmars-dygn istället för dagens 24-timmars? Då skulle jag känna mig betydligt mer tillfredsställd när jag stämplar ut i slutet på dagarna!

Kommentarer
Postat av: Carola

Nej, fy - inte vill jag behöva jobba/gå i skolan i 12h / dag - även om dygnet hade fler timmar!

2007-06-27 @ 16:50:44
URL: http://mammamuh.blogg.se
Postat av: jessica

Du... Just nu kan man kalla dig för tidsfattig
=) Tänk vad lustigt olika man kan uppfatta tid, vissa dagar är det absolut snigel-varning på och andra hinner man inte med, trots att de är lika långa. Man skulle kunna flytta timmar från de söliga dagarna till då man behöver dem bättre.
Tror du får lära dig att prioritera lite på jobbet.
(Lätt att säga 30 mil bort men det är nog sanningen)
Stressa inte ihjäl dig.
Kram

2007-06-27 @ 20:11:22
Postat av: Mamma

Tänk om jag kunde överföra några överblivna timmar, från min tomma kalender till dig. Kramar

2007-06-30 @ 19:29:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0