Bio

Den här veckan har jag hunnit se 2(!) filmer på Filmstaden i Umeå. I onsdags var vi ner med "innebandygänget" och såg Wild Hogs ,en lagom intelligensbefriad film om 4 medelålders gubbar som genomgår en livskris och därför drar ut på sina hojar. Jag tyckte filmen var riktigt rolig. Ganska mycket bög-fobi-humor, bland annat med en av mina favoriter John C. McGinley (som jag för övrig ofta och gärna ser i en av mina favoritserier Scrubs) och även en viss igenkänningsfaktor i att tiden bara springer iväg och man blir för gammal alldeles för fort. Den här filmen rekommenderas varmt om man känner för att dra på smilbanden.

Film nr.2 avverkades igår. Henrik hade en längtan att se Sunshine,så vi cyklade ner vid 19-tdien och såg denna stor(?)film... Den handlar kortfattat om solen som slocknat och hjältar som med hjälp av en bomb ska tända den igen. Filmen lämnade mig ytterst oberörd måste jag tyvärr medge. Hela filmen utspelade sig på rymdskeppet  "Ikaros 2" på väg till solen. Det mesta i filmen var förutsägbart och jag blev inte ens sentimental när folk dog. Den här filmen kan jag dessvärre inte rekommendera.

Den som undrar över grytan jag tillagade; den blev väl ganska bra. Smaken påminde mest om kallops och den blev lite tam och tråkig. Jag hade gärna fått lite mer sting på den. Själva gjutjärnsgrytan fungerade dock bra. Jag upplever något av en nyförälskelse gentemot min första riktiga gryta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0