Bilbesiktning

Idag kl.10.50 för att vara exakt skall våran "Oxe", supermazdan, våran trotjänare besiktigas. Lite nervös är jag nog allt. Henrik sa lite fräckt igår "Ska du ta med dig cykeln till besiktningen?" och syftade då till att vi skulle få körförbud på pärlan. Vad tror han egentligen? Jag trotsar i alla fall hans påstående och kommer att åka ner dit UTAN att ta min cykel med mig.
Jag VET att det finns vissa brister med bilen. Alldeles för mycket rost. Bensin läcker ut när vi tankar den full. När det är för fuktigt ute så vill den inte riktigt starta. Men förutom detta så går den faktiskt som en pärla.

Håll tummarna nu! Vi är i stort behov av bil den närmsta veckan då vi ska åka både upp till Fällfors och ner till Bergeforsen. Det blir många och dryga mil om man inte har ett eget fordon!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Tydligen så engagerar blommor mer än bilar om man ser på responsen på dina inlägg. Kom ihåg att Bilprovningen inte testar om bilen är lättstartad eller så, utan testar bara bilens trafiksäkerhet. Och den säkraste bilen måste ju vara den som står stilla...

2007-04-24 @ 22:28:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0